• Home
  • Projekty
  • Pakiet Wsparcia Ukrainy/ Пакет підтримки України

Pakiet Wsparcia Ukrainy/ Пакет підтримки України

Regulamin


wyciąg z Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Wsparcia Ukrainy
(pełne teksty: Regulaminu Karty Sopockiej, Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Parkingowego oraz Regulaminu Pakietu Wsparcia Ukrainy dostępne są w zakładce Prawne, na dole strony)

I Definicje

Pakiet Wsparcia Ukrainy – zbiór rabatów, ulg lub świadczeń, przysługujących osobom zarejestrowanym w Centrum Wsparcia Ukrainy w Sopocie oraz znajdującym się pod ich opieką prawną małoletnim dzieciom, udzielanych przez Partnerów Karty Sopockiej. Pełna lista Partnerów jest dostępna na stronie internetowej Organizatora: www.karta.sopot.pl. Pakiet Wsparcia Ukrainy jest ważny od daty poświadczenia prawa do korzystania z Pakietu przez 12 miesięcy. Pakiet Wsparcia Ukrainy stanowi podstawową ofertę rabatów, ulg lub świadczeń.
System Karty Sopockiej − oferta specjalna skierowana do Osób Uprawnionych, mająca na celu zapewnienie tym Osobom dostępu do rabatów, ulg lub świadczeń oferowanych przez Partnerów.
Karta Sopocka − plastikowa karta posiadająca indywidualne numery w postaci kodu paskowego i QR kodu, stanowiąca również identyfikator Użytkownika Systemu Karty Mieszkańca dostępnego stronie internetowej: www.karta.sopot.pl. Identyfikatorem Użytkownika może być też Aplikacja Karta Sopocka.
Osoba Uprawniona – osoba fizyczna zarejestrowana w Centrum Wsparcia Ukrainy w Sopocie.
Użytkownik Karty − posiadacz Karty Sopockiej, który dokonał aktywacji Karty. W przypadku Konta Rodzinnego Użytkownik Karty może być administratorem Konta Rodzinnego i na tej podstawie może dokonywać stosownych zmian.
System Karty Mieszkańca − To dostępny poprzez stronę internetową www.karta.sopot.pl zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania umożliwiający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych niezbędnych do funkcjonowania Karty Sopockiej.
Użytkownik Systemu – Osoba, która uzyskała dostęp do Systemu Karty Sopockiej.
Konto − konto Użytkownika Systemu dostępne w Systemie Karty Sopockiej, umożliwiające dostęp 
i zarządzanie profilem Użytkownika Systemu w ramach Systemu Karty Sopockiej.
Konto Rodzinne − konto dla użytkowników zamieszkałych z osobami najbliższymi pod jednym adresem z uprawnieniami do zarzadzania dostępem do innych kont indywidualnych użytkowników, połączonych w konto rodzinne. Kontem rodzinnym zarządzać́ może jeden użytkownik. Osoba najbliższa to małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu. 
Aplikacja Karta Sopocka − aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store i Google Play. Aplikacja Karta Sopocka stanowi identyfikator Użytkownika Systemu w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.karta.sopot.pl i jest w ten sposób powiązana z Kontem.
Organizator – Gmina Miasta Sopotu z siedzibą w Sopocie (81-704) ul. Kościuszki 25/27, i Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie (81- 720) Plac Zdrojowy 2, wpisana do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000052554, posiadającej numer NIP: 585-12-53-614, REGON: 191298942.
Administrator – Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie, która na mocy porozumienia zawartego z Organizatorem odpowiedzialna jest za prowadzenie i rozwój projektu Karta Sopocka. 
Partner − podmiot, który na podstawie umów zawartych z Administratorem oferuje swoje produkty lub usługi Użytkownikom Karty Sopockiej na specjalnych warunkach, określonych w Spisie Ofert.
Obiekt − obiekt Partnera, w którym jest honorowana Karta Sopocka.
Spis Ofert − informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów. Spis Ofert zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.sopot.pl.
Urządzenie – urządzenie z czytnikiem umożliwiającym odczytanie Karty Sopockiej poprzez skanowanie kodów kreskowych i QR.
Wniosek – kwestionariusz osobowy (dostępny w formie papierowej w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl), który wypełnia Osoba Uprawniona ubiegająca się o wydanie Karty Sopockiej.

II Postanowienia ogólne

1.    Założenie Konta w Systemie Karty Sopockiej lub złożenie wniosku w Punkcie Informacji Turystycznej  (ul. Dworcowa 4, Sopot) jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
2.    Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie www.karta.sopot.pl.
3.    Każda osoba zarejestrowana w Centrum Wsparcia Ukrainy w Sopocie jest uprawniona do aktywowania i korzystania z Pakietu Wsparcia Ukrainy stworzonego w ramach Projektu Karta Sopocka.
4.    Osoba Uprawniona do aktywacji Pakietu Wsparcia Ukrainy może wnioskować o jego aktywację  również w imieniu: 
a)    dzieci od 7 roku życia do ukończenia 18 roku życia lub
b)    dzieci od 7 roku życia do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się̨ lub studiuje, lub
c)    dzieci od 7 roku życia bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica. 
5.    Dzieci do 6 roku życia korzystają z ulg i zniżek przypisanych do konta rodzica. 
6.    Aplikacja Karta Sopocka nie jest aplikacją płatniczą.
7.    Osoby Uprawnione do korzystania z Pakietu Wsparcia Ukrainy korzystają z sytemu za pośrednictwem Aplikacji Karta Sopocka.
8.    Postanowienia dotyczące Karty Sopockiej mają odpowiednio zastosowanie do Aplikacji Karta Sopocka.
9.    Regulamin wchodzi w życie z dniem 5.04.2022 roku.

III Rejestracja w Systemie Karta Sopocka i uzyskanie Pakietu Wsparcia Ukrainy – zasady ogólne

1.    Projekt Karty Sopockiej realizowany jest przy użyciu Systemu Karty Mieszkańca i warunkiem koniecznym udziału w projekcie jest rejestracja konta w systemie dla każdego z Użytkowników.
2.    Każdy pełnoletni Użytkownik Systemu Karty Mieszkańca powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej lub numerem telefonu.
3.    W celu rejestracji w Systemie Karta Sopocka i aktywacji Pakietu Wsparcia Ukrainy należy złożyć́ wypełniony, kompletny i czytelny wniosek w wersji elektronicznej poprzez stronę www.karta.sopot.pl lub osobiście w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie.
4.    Wniosek składa się̨ według stosownego wzoru. 
5.    Do wniosku należy dołączyć aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek. Wymogi dotyczące zdjęcia: twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia. W przypadku wniosków elektronicznych fotografię załącza się jako plik graficzny, w formacie JPG lub PNG, nie może być on większy niż 5 MB; w przypadku wniosków papierowych dobrej jakości fotografię dołącza się do wniosku w formie elektronicznej lub papierowej.
6.    W przypadku złożenia wniosku osobiście w Punkcie Informacji Turystycznej, rejestracja konta dokonywana jest na miejscu.
7.    W przypadku elektronicznego składania wniosku, po weryfikacji dokumentów, Osoba Uprawniona do Pakietu otrzyma w ciągu 10 dni roboczych potwierdzenie weryfikacji wniosku na podany adres e-mail lub w formie wiadomości sms, jeśli został podany jedynie numer telefonu komórkowego.
8.    Osoba zakładająca Konto w imieniu osób trzecich, niezależnie czy są to osoby pełnoletnie, czy dzieci, automatycznie staje się administratorem Konta Rodzinnego, do którego należą wszystkie osoby wskazane w trakcie procesu rejestracji Konta.
9.    Każda osoba pełnoletnia, w której imieniu zakładane jest Konto, musi być Osobą Uprawnioną
i posiadać własny adres e-mail lub numer telefonu, na który zostanie wysłana prośba
o potwierdzenie założenia Konta w Systemie Karty Mieszkańca.
10.    Podane przez Użytkownika Systemu adres e-mail i/lub numer telefonu są wykorzystywane przez Organizatora do przesyłania wyłącznie niezbędnych informacji dotyczących działania Projektu Karty Sopocka.
11.    Jeśli posiadacz Konta lub Konta Rodzinnego wyraził na to zgodę, na podany adres e-mail i numer telefonu może otrzymywać od Organizatora również informacje handlowe i marketingowe, 
o szeroko rozumianym charakterze informacyjnym i kulturalnym. Zgodę tę można w każdej chwili wycofać.
12.    W przypadku braku złożenia wniosku o Pakiet Wsparcia Ukrainy przez okres 30 dni kalendarzowych od dnia założenia Konta, Organizator uprawniony będzie do usunięcia Konta.
13.    Jeśli Wnioskodawca zamierza złożyć Wniosek w imieniu osoby pełnoletniej, posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych, musi być do tego upoważniony przez tę osobę, co potwierdza poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na wniosku.
14.    Jeśli osoba dorosła, w której imieniu Wnioskodawca złożył wniosek, nie potwierdzi zgody na utworzenie konta w Systemie Karty Mieszkańca, konto to zostanie automatycznie usunięte.
15.    Administrator dokonuje zatwierdzenia konta i aktywacji pakietu na podstawie wykazu osób zarejestrowanych w Sopockim Centrum Wsparcia Ukrainy. Administrator ma jednocześnie prawo zażądać przedstawienia dodatkowych dokumentów, w szczególności mogą być to dokumenty potwierdzające tożsamość osoby nieletniej.
16.    Pakiet staje się aktywny automatycznie w chwili zaakceptowania wniosku przez Administratora. Użytkownik zostanie powiadomiony o aktywacji Pakietu lub o odrzuceniu Wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na miejscu w Autoryzowanym Punkcie Odbioru, jeśli tam składa Wniosek.
17.    Oferta przedstawiona w Spisie Ofert jest dostępna od momentu aktywacji Pakietu.
18.    Akceptacja wniosku o Pakiet jest jednoznaczna z aktywacją Aplikacji Karta Sopocka.
19.    Karta mobilna generowana jest po zalogowaniu do aplikacji „Karta Sopocka” dostępnej do pobrania w sklepach AppStore oraz Google Play.

IV Konto Rodzinne

1.    Każda osoba uprawniona do otrzymania karty może założyć́ Konto Rodzinne. 
2.    Konto Rodzinne powstaje automatycznie przy dodawaniu kolejnego członka rodziny. 
3.    Administratorem konta rodzinnego jest osoba, która wymieniona została jako pierwsza we wniosku online lub składała wniosek w wersji papierowej w imieniu innej osoby pełnoletniej. Administrator Konta Rodzinnego ma wgląd w wykorzystane rabaty i darmowe wejścia wszystkich osób w swoim koncie rodzinnym, może edytować ich dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody. 
4.    Rodzic wpisując dane dzieci poświadcza, że wszystkie podane dane są prawidłowe i ma prawo do ich podawania. 
5.    Osoby posiadające konto rodzinne muszą posiadać taki sam adres zamieszkania. 
6.    Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskuje się̨ o wydanie Karty Mieszkańca wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby. 
7.    Na podany w procesie rejestracji konta adres e-mail innej osoby pełnoletniej zostanie wysłany link potwierdzający założenie jej konta przez administratora konta rodzinnego oraz prośba o wyrażenie zgody na zarządzanie przez nią̨ kontem w ramach tego Konta Rodzinnego. W przypadku braku zgody na zarządzanie danymi przez administratora konto jest usuwane automatycznie, 
a w przypadku braku podjęcia czynności konto pozostanie nieaktywne i zostanie usunięte 
w terminie do 30 dni. 
8.    Każda osoba pełnoletnia musi być́ Osobą Uprawnioną do korzystania z Pakietu Wsparcia Ukrainy. Aby aktywować Kartę̨ Sopocką każda osoba pełnoletnia musi indywidualnie potwierdzić́ swoje uprawnienia do Karty. Wyjątek stanowią̨ dzieci pozostające pod opieką rodzica oraz osoby niepełnosprawne, nad którymi opiekę̨ prawną sprawują̨ rodzice. 

V Korzystanie z Karty Sopockiej

1.    Z Karty Sopockiej może korzystać tylko jej właściciel.
2.    Skorzystanie z rabatu, ulgi lub innego świadczenia może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Aplikacji Karta Sopocka w Urządzeniu, dostępnym w Obiekcie.
3.    Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Aplikację Karta Sopocka Partnerowi w celu dokonania weryfikacji. W razie wątpliwości, co do tożsamości Użytkownika Aplikacji, Użytkownik Aplikacji zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą dokumentu potwierdzającego tożsamość (w szczególności: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja studencka).
4.    Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia, jeśli Użytkownik Karty Sopockiej nie okazał Karty Sopockiej przed dokonaniem zakupu lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości, lub gdy posiadacz Karty Sopockiej nie jest jej właścicielem.
5.    Karta Sopocka jest honorowana w Obiektach lub przez Partnerów opisanych w Spisie Ofert na zasadach opisanych w Spisie Ofert. Każdy z Partnerów ma prawo do przerw w świadczeniu usług na rzecz Użytkowników Karty. Informacja o przerwach będzie każdorazowo umieszczana w Spisie Ofert. W okresie przerw Użytkownik Karty nie jest uprawniony do korzystania z usługi danego Partnera na zasadach wynikających ze Spisu Ofert.
6.    System Karty Mieszkańca i Aplikacja Karta Sopocka są dostępne dla posiadaczy Konta lub Konta Rodzinnego przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Administrator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji Karta Sopocka, w szczególności w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji.
7.    W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”, Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”.
8.    W przypadku wadliwego działania Systemu Karty Mieszkańca, Aplikacji Karta Sopocka czy też Pakietu Mieszkańca lub braku akceptacji Karty w Obiekcie, Użytkownik powinien niezwłocznie poinformować Administratora o usterce.
9.    Podczas zgłaszania usterki Użytkownik Karty zobowiązany jest do dokładnego opisania problemu, który napotkał przy próbie skorzystania z Karty Sopocka bądź Systemu Karty Mieszkańca lub Aplikacji Karta Sopocka.
10.    Usunięcie usterki nastąpi w terminie 7 dni roboczych od dnia jej złożenia, chyba że z uwagi na szczególne okoliczności okaże się to niemożliwe. W takim przypadku terminu rozpatrzenia reklamacji wyniesie do 14 dni roboczych. O sposobie usunięcia usterki Użytkownik Karty zostanie powiadomiony telefonicznie albo za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11.    Organizator oraz Administrator nie ponoszą odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Użytkownik Konta lub Konta rodzinnego, a które uniemożliwiają mu korzystanie z określonych usług.

   VI Zmiana oferty

1.    Organizator może zmieniać ofertę między innymi poprzez rozszerzenie jej o dodatkowe Obiekty, uprawnienia do uzyskania rabatów lub innego rodzaju ulgi bądź usługi. Organizator może zmieniać ofertę poprzez usunięcie Obiektów ze Spisu Ofert. Oferty usunięte ze Spisu Ofert przestają obowiązywać.
2.    Zmiany oferty, o których mowa w ustępie 1., obowiązują od chwili ogłoszenia. Organizator niezwłocznie ogłasza zmianę oferty na stronie www.karta.sopot.pl .
3.    Aktualna lista Obiektów, w których można korzystać z Karty Sopockiej, jest dostępna w Spisie Ofert na stronie www.karta.sopot.pl.

VII Zmiany regulaminu

1.    Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
a)    dostosowanie Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa, wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących,
b)    dostosowanie do koniecznych zmian wprowadzanych w Systemie Karty Mieszkańca,
c)    zmian w ofercie Karty Sopocka.
2.    Zmiana Regulaminu zostanie niezwłocznie podana do wiadomości publicznej na stronie internetowej www.karta.sopot.pl oraz poprzez wysyłkę wiadomości e-mail/SMS do Użytkowników Karty z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany.