- Home
- FAQ
W każdej chwili możesz usunąć zgodę na otrzymywanie newslettera - w tym celu napisz do nas na adres kartasopocka@visit.sopot.pl
Pełną listę Partnerów wraz ofertami znajdziesz tutaj.
✅jeśli składa w punkcie IT niezbędne dokumenty potwierdzające uprawnienia poszczególnych członków rodziny do otrzymania Karty Sopockiej.
- zostałeś przez nich do tego upoważniony,
- poinformowałeś ich o zakresie, do którego zostaną wykorzystane ich dane osobowe,
- jesteś osobą Uprawnioną do korzystania z Karty Sopockiej,
- każda z tych osób jest osobą Uprawnioną do korzystania z Karty Sopockiej (aby aktywować Kartę Sopocką każda osoba dorosła musi indywidualnie przedstawić swój Dokument Potwierdzający).
Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskujesz o wydanie Karty Sopockiej, wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.
Na podany w procesie rejestracji konta innej osoby pełnoletniej adres e-mail zostanie wysłany aktywny link potwierdzenia założenia konta oraz potwierdzenia wyrażenia zgody na zarzadzanie kontem w ramach konta rodzinnego, administrowanego przez Ciebie.
Jeżeli link nie zostanie kliknięty, umowa nie zostanie zawarta, konto innej osoby pełnoletniej będzie nieaktywne i zostanie usunięte z systemu w ciągu 7 dni od dnia przesłania linka potwierdzającego.
Jeżeli osoba kliknie „nie” w mailu weryfikacyjnym - jej dane zostaną natychmiast usunięte z bazy.
Jeżeli osoba kliknie „tak” w mailu weryfikacyjnym - wasze konta będą połączone w ramach Konta Rodzinnego, którego Ty będziesz administratorem.
Co to oznacza w praktyce?
Będziesz miał wgląd w wykorzystane rabaty i darmowe wejścia innej osoby pełnoletniej, będziesz mógł edytować jej dane osobowe (w tym adres zamieszkania), zainteresowania, wyrażać i cofać zgody na wysyłkę newslettera.
W każdej chwili możesz odłączyć konto innej osoby pełnoletniej od swojego konta poprzez zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Karty Sopockiej poprzez stronę www.kartasopocka.pl i przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk odłącz osobę na adres e-mail innej osoby pełnoletniej zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenie konta.
Inna osoba pełnoletnia może w każdej chwili samodzielnie odłączyć swoje Konto Użytkownika od Konta Rodzinnego. Może tego dokonać poprzez:
- zalogowanie się na swoje Konto Użytkownika w Systemie Karty Sopockiej poprzez stronę www.karta.sopot.pl
- przejście do zakładki Rodzina i kliknięcie w przycisk Odłącz konto od Rodziny,
- na adres e-mail innej osoby pełnoletniej oraz Administratora Konta Rodzinnego zostanie wysłany link z informacją na temat odłączenia konta.
Zakładając konto w imieniu osoby nieletniej, stajesz się administratorem konta przynależnego do tej osoby. Oznacza to, że możesz zarządzać wszystkimi danymi na tym koncie. Podczas rejestracji dziecko nie musi posiadać własnego adresu e-mail. Indywidualny adres e-mail dziecka będzie potrzebny, jeśli chcesz, żeby Twój podopieczny miał dostęp do swojego profilu w aplikacji mobilnej i mógł wprowadzać w nim zmiany.
To uprawnienia do Pakietu Mieszkańca lub Studenta należy potwierdzić, przedstawiając jeden z dokumentów niezbędnych do weryfikacji. Informację o dokumentach niezbędnych do weryfikacji uprawnień znajdziesz tutaj.
Wydanie duplikatu karty, w przypadku zgubienia oryginalnej Karty Sopockiej w formie plastikowej wymagania dokonania opłaty w wysokości 20 zł.
Dzieci: od 7 do 18 r.ż.: ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości (dzieci do 6 r.ż. korzystają z ulg i zniżek przypisanych do rodzica)
Studenci do 26 r.ż.: ważna legitymacja studencka + aktualna fotografia jak do dokumentu tożsamości
Emeryci/renciści: PIT otrzymany z ZUS za ubiegły rok lub oświadczenie o meldunku na pobyt stały lub czasowy od min. 12 miesięcy
Osoby powyżej 18 r.ż. zameldowane na pobyt stały lub czasowy od min. 12 miesięcy, które nie rozliczają podatku dochodowego ani w Polsce, ani za granicą: oświadczenie o zameldowaniu
Osoby na urlopie wychowawczym: oświadczenie o zameldowaniu
Osoby zameldowane w Sopocie, nierozliczające podatku dochodowego w US w Sopocie, których mąż/żona/partner/partnerka rozlicza podatek w US w Sopocie: oświadczenie o wspólnym zameldowaniu.
W celu dodania do Pakietu Mieszkańca Pakietu Parkingowego konieczne jest okazanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, w którym imiennie figuruje się jako jego właściciel lub współwłaściciel lub umowy leasingu/kredytu, w którym jest się bezpośrednio wskazanym jako Korzystający z pojazdu.
W przypadku osób, które nie mają swojej aktualnej fotografii oferujemy możliwość wykonania za darmo zdjęcia na miejscu.
- naciśnij przycisk TARYFA;
- wybierz z menu KARTA SOPOCKA naciskając przycisk AKCEPTUJ;
- zbliż kartę do czytnika Karty Sopockiej/ zeskanuj kod QR lub kreskowy / wpisz przypisany do karty numer rejestracyjny pojazdu i naciśnij przyciski AKCEPTUJ;
zakup bilet postępując zgodnie z informacjami wyświetlanymi na wyświetlaczu. - Dodatkowo Karta Sopocka działa już w aplikacjach ePark oraz moBILET. Aplikacja sama sprawdza, czy numer rejestracyjny jest w Bazie Karty i automatycznie nalicza zniżkę.
Formularz ZAP-3 (Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem) możesz złożyć w Urzędzie Skarbowym właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania.
Instrukcje jak złożyć formularz elektronicznie znajdziesz pod tym adresem: https://www.podatki.gov.pl/abc-podatkow/e-deklaracje-rejestracja
- osoba rozliczająca podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Sopocie oraz dzieci znajdujące się pod jej opieką,
- osoba zameldowana w Sopocie, która nie rozlicza podatku dochodowego ani w Polsce, ani za granicą,
- emeryci, renciści zameldowani w Sopocie.
- studenci uczelni wyższych będących członkami Sopockiej Organizacji Turystycznej.
- osoba zarejestrowana w Centrum Wsparcia Ukrainy.
Instrukcja samodzielnego przedłużenia/ aktywowania Karty Sopockiej na Państwa koncie na stronie karta.sopot.pl, bądź w aplikacji mobilnej Karta Sopocka.
Loginem jest numer telefonu, bądź mail, jeśli był podany.
Hasło zostaje wysłane automatycznie, tuż przy zakładaniu konta i ważne jest 24godziny, jeśli wygasło, wystarczy napisać sms’a z prośbą o hasło (wyślemy nowe hasło).
Po udanym logowaniu w zakładce Karta i Pakiety, w głównym MENU klikamy:
+Dodaj nowe Pakiety
Dodaj / Wybrany Pakiet Mieszkańca 2024 (Pamiętaj! Wymagany PIT za 2023 rok)
Wybieramy wariant z listy
(Klikamy w białe pole, gdzie rozwija się lista możliwych wariantów do wyboru)
Zaznaczamy Pakiet Parkingowy 2024 (jeśli Państwo go kontynuują, nie jest już wymagane zdjęcie dowody rejestracyjnego) *(WAŻNE- jeśli wyskakuje informacja, że numery rejestracyjne są już w systemie, wystarczy dopisać/uzupełnić numer rejestracyjny w zakładce IDENTYFIKATOR)
Dodajemy niezbędne dokumenty.
W miejscu okienka, z napisem dodaj zdjęcie - Wklejamy PIT za rok 2023, jeśli dodajemy numery rejestracyjnego, mamy również okienko do wklejenia zdjęcia dowodu rejestracyjnego.
Jeśli konto nie posiada zdjęcia – pojawi się również miejsce na wklejenie zdjęcia.
Wysyłamy wniosek/Dodajemy wybrane Pakiety
W momencie zaakceptowania wniosku – Pakiet Mieszkańca 2024 i Pakiet Parkingowy 2024 pojawi się na liście POSIADANYCH PAKIETÓW.