Pakiet Parkingowy
Regulamin
wyciąg z Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Parkingowego
(pełne teksty: Regulaminu Karty Sopockiej, Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Parkingowego oraz Regulaminu Pakietu Wsparcia Ukrainy dostępne są w zakładce Prawne, na dole strony)
I Definicje
Pakiet Parkingowy – ulga, w wysokości i na zasadach określonych w Uchwale, na przypisany do danej Karty Sopockiej jeden Pojazd. Ulga na Pojazd przysługuje raz dziennie, nawet gdy jest on przypisany do kilku Pakietów Parkingowych.
System Karty Sopockiej − oferta specjalna skierowana do Użytkowników Systemu, mająca na celu zapewnienie tym Osobom dostępu do rabatów, ulg lub świadczeń oferowanych przez Partnerów.
Karta Sopocka − plastikowa karta posiadająca indywidualne numery w postaci kodu paskowego i QR kodu, stanowiąca również identyfikator Użytkownika Systemu Karty Mieszkańca dostępnego stronie internetowej: www.karta.sopot.pl. Identyfikatorem Użytkownika może być też Aplikacja Karta Sopocka. Użytkownik Karty − posiadacz Karty Sopockiej, który dokonał aktywacji Karty. W przypadku Konta Rodzinnego Użytkownik Karty może być administratorem Konta Rodzinnego i na tej podstawie może dokonywać stosownych zmian.
Osoba Uprawniona – osoba fizyczna, która ma prawo do bycia Użytkownikiem Karty w Systemie Karty Sopockiej. System Karty Mieszkańca − To dostępny poprzez stronę internetową www.karta.sopot.pl zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania umożliwiający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych niezbędnych do funkcjonowania Karty Sopockiej.
Użytkownik Systemu – Osoba, która uzyskała dostęp do Systemu Karty Sopockiej.
Konto − konto Użytkownika Systemu dostępne w Systemie Karty Sopockiej, umożliwiające dostęp i zarządzanie profilem Użytkownika Systemu w ramach Systemu Karty Sopockiej.
Konto Rodzinne − konto dla użytkowników zamieszkałych z osobami najbliższymi pod jednym adresem z uprawnieniami do zarzadzania dostępem do innych kont indywidualnych użytkowników, połączonych w konto rodzinne. Kontem rodzinnym zarządzać́ może jeden użytkownik. Osoba najbliższa to małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.
Aplikacja Karta Sopocka − aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store i Google Play. Aplikacja Karta Sopocka stanowi identyfikator Użytkownika Systemu w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.karta.sopot.pl i jest w ten sposób powiązana z Kontem.
Organizator – Gmina Miasta Sopotu z siedzibą w Sopocie (81-704) ul. Kościuszki 25/27 i Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie (81- 720) Plac Zdrojowy 2, wpisanej do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000052554, posiadającej numer NIP: 585-12-53-614, REGON: 191298942.
Administrator – Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie, która na mocy porozumienia zawartego z Organizatorem odpowiedzialna jest za prowadzenie i rozwój projektu Karta Sopocka.
Partner – Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie, który na podstawie umowy zawartej z Administratorem oferuje Pakiet Parkingowy Użytkownikom Karty na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w Uchwale.
Obiekt − urządzenie do poboru opłat w SPP z czytnikiem umożliwiającym odczytanie Karty Sopockiej poprzez skanowanie kodów kreskowych i QR.
Spis Ofert − informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów. Spis Ofert zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.sopot.pl.
Uchwała – Uchwała Nr XXXI/544/2022 Rady Miasta Sopotu z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych na terenie Gminy Miasta Sopotu, ustalenia stawek opłat za postój w tej strefie oraz sposobu pobierania opłat (Dz. Urz. Woj. 2022. …) lub aktualnie obowiązująca.
SPP – Strefa Płatnego Parkowania ustanowiona Uchwałą.
Pojazd – pojazd samochodowy, do którego Użytkownik Systemu posiada prawo władania uwidocznione w dowodzie rejestracyjnym, umowie leasingu lub kredytu.
Wniosek – kwestionariusz osobowy [dostępny w formie papierowej w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie (dalej – Autoryzowany Punkt Odbioru) oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl], który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o wydanie Karty Sopockiej.
Wniosek Aktywacyjny – kwestionariusz osobowy dostępny w formie papierowej w Autoryzowanym Punkcie Odbioru oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl), który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o aktywację Pakietu Parkingowego.
System Karty Sopockiej − oferta specjalna skierowana do Użytkowników Systemu, mająca na celu zapewnienie tym Osobom dostępu do rabatów, ulg lub świadczeń oferowanych przez Partnerów.
Karta Sopocka − plastikowa karta posiadająca indywidualne numery w postaci kodu paskowego i QR kodu, stanowiąca również identyfikator Użytkownika Systemu Karty Mieszkańca dostępnego stronie internetowej: www.karta.sopot.pl. Identyfikatorem Użytkownika może być też Aplikacja Karta Sopocka. Użytkownik Karty − posiadacz Karty Sopockiej, który dokonał aktywacji Karty. W przypadku Konta Rodzinnego Użytkownik Karty może być administratorem Konta Rodzinnego i na tej podstawie może dokonywać stosownych zmian.
Osoba Uprawniona – osoba fizyczna, która ma prawo do bycia Użytkownikiem Karty w Systemie Karty Sopockiej. System Karty Mieszkańca − To dostępny poprzez stronę internetową www.karta.sopot.pl zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania umożliwiający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych niezbędnych do funkcjonowania Karty Sopockiej.
Użytkownik Systemu – Osoba, która uzyskała dostęp do Systemu Karty Sopockiej.
Konto − konto Użytkownika Systemu dostępne w Systemie Karty Sopockiej, umożliwiające dostęp i zarządzanie profilem Użytkownika Systemu w ramach Systemu Karty Sopockiej.
Konto Rodzinne − konto dla użytkowników zamieszkałych z osobami najbliższymi pod jednym adresem z uprawnieniami do zarzadzania dostępem do innych kont indywidualnych użytkowników, połączonych w konto rodzinne. Kontem rodzinnym zarządzać́ może jeden użytkownik. Osoba najbliższa to małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.
Aplikacja Karta Sopocka − aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store i Google Play. Aplikacja Karta Sopocka stanowi identyfikator Użytkownika Systemu w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.karta.sopot.pl i jest w ten sposób powiązana z Kontem.
Organizator – Gmina Miasta Sopotu z siedzibą w Sopocie (81-704) ul. Kościuszki 25/27 i Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie (81- 720) Plac Zdrojowy 2, wpisanej do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000052554, posiadającej numer NIP: 585-12-53-614, REGON: 191298942.
Administrator – Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie, która na mocy porozumienia zawartego z Organizatorem odpowiedzialna jest za prowadzenie i rozwój projektu Karta Sopocka.
Partner – Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie, który na podstawie umowy zawartej z Administratorem oferuje Pakiet Parkingowy Użytkownikom Karty na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w Uchwale.
Obiekt − urządzenie do poboru opłat w SPP z czytnikiem umożliwiającym odczytanie Karty Sopockiej poprzez skanowanie kodów kreskowych i QR.
Spis Ofert − informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów. Spis Ofert zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.sopot.pl.
Uchwała – Uchwała Nr XXXI/544/2022 Rady Miasta Sopotu z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych na terenie Gminy Miasta Sopotu, ustalenia stawek opłat za postój w tej strefie oraz sposobu pobierania opłat (Dz. Urz. Woj. 2022. …) lub aktualnie obowiązująca.
SPP – Strefa Płatnego Parkowania ustanowiona Uchwałą.
Pojazd – pojazd samochodowy, do którego Użytkownik Systemu posiada prawo władania uwidocznione w dowodzie rejestracyjnym, umowie leasingu lub kredytu.
Wniosek – kwestionariusz osobowy [dostępny w formie papierowej w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie (dalej – Autoryzowany Punkt Odbioru) oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl], który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o wydanie Karty Sopockiej.
Wniosek Aktywacyjny – kwestionariusz osobowy dostępny w formie papierowej w Autoryzowanym Punkcie Odbioru oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl), który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o aktywację Pakietu Parkingowego.
II Postanowienia ogólne
- Założenie Konta w Systemie Karty Sopockiej lub złożenie Wniosku lub / i Wniosku Aktywacyjnego w Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Dworcowa 4, Sopot) jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie www.karta.sopot.pl.
- Każda osoba władająca Pojazdem jest uprawniona do aktywowania i korzystania z Pakietu Parkingowego stworzonego w ramach Projektu Karta Sopocka.
- Aplikacja Karta Sopocka nie jest aplikacją płatniczą.
- Postanowienia dotyczące Karty Sopockiej mają odpowiednio zastosowanie do Aplikacji Karta Sopocka.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 5.04.2022 roku.
III Rejestracja w Systemie Karta Sopocka i aktywacja Pakietu Parkingowego – zasady ogólne
- W celu aktywacji Pakietu Parkingowego należy złożyć́ wypełniony, kompletny i czytelny Wniosek Aktywacyjny lub jednocześnie Wniosek i Wniosek Aktywacyjny w wersji elektronicznej poprzez stronę www.karta.sopot.pl lub osobiście w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie.
- Wniosek i Wniosek Aktywacyjny składa się̨ według stosownego wzoru.
- Do Wniosku należy dołączyć aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek. Wymogi dotyczące zdjęcia: twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia. W przypadku wniosków elektronicznych fotografię załącza się jako plik graficzny, w formacie JPG lub PNG, nie może być on większy niż 5 MB; w przypadku wniosków papierowych dobrej jakości fotografię dołącza się do wniosku w formie elektronicznej lub papierowej.
- Do Wniosku Aktywacyjnego należy dołączyć oryginał (do wglądu) lub poświadczone kopie dowodu rejestracyjnego oraz, w zależności od rodzaju władania pojazdem, umowę leasingową lub kredytową, a w przypadku składania Wniosku Aktywacyjnego drogą elektroniczną skany ww. dokumentów.
- W przypadku złożenia wniosku osobiście w Autoryzowanym Punkcie Odbioru, rejestracja konta i aktywacja Pakietu Parkingowego dokonywana jest na miejscu.
- W przypadku elektronicznego składania Wniosku lub/i Wniosku Aktywacyjnego, po weryfikacji dokumentów, wnioskodawca otrzyma w ciągu 10 dni roboczych potwierdzenie weryfikacji ww. wniosków na podany adres e-mail lub w formie wiadomości sms, jeśli został podany jedynie numer telefonu komórkowego.
- Osoba zakładająca Konto w imieniu osób trzecich automatycznie staje się administratorem Konta Rodzinnego, do którego należą wszystkie osoby wskazane w trakcie procesu rejestracji Konta.
- Każda osoba pełnoletnia, w której imieniu zakładane jest Konto, musi posiadać własny adres e-mail lub numer telefonu, na który zostanie wysłana prośba o potwierdzenie założenia Konta w Systemie Karty Mieszkańca.
- Podane przez Użytkownika Systemu adres e-mail i/lub numer telefonu są wykorzystywane przez Organizatora do przesyłania wyłącznie niezbędnych informacji dotyczących działania Projektu Karty Sopocka.
- Jeśli posiadacz Konta lub Konta Rodzinnego wyraził na to zgodę, na podany adres e-mail i numer telefonu może otrzymywać od Organizatora również informacje handlowe i marketingowe, o szeroko rozumianym charakterze informacyjnym i kulturalnym. Zgodę tę można w każdej chwili wycofać.
- Jeśli Wnioskodawca zamierza złożyć Wniosek lub Wniosek Aktywacyjny w imieniu osoby pełnoletniej, posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych, musi być do tego upoważniony przez tę osobę, co potwierdza poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na wniosku.
- Jeśli osoba dorosła, w której imieniu Wnioskodawca złożył Wniosek lub Wniosek Aktywacyjny, nie potwierdzi zgody na utworzenie konta w Systemie Karty Mieszkańca, konto to zostanie automatycznie usunięte.
- Administrator dokonuje zatwierdzenia konta i aktywacji Pakietu Parkingowego na podstawie wymaganych dokumentów. Administrator ma jednocześnie prawo zażądać przedstawienia dodatkowych dokumentów, w szczególności mogą być to dokumenty potwierdzające prawo do władania pojazdem.
- Pakiet Parkingowy staje się aktywny automatycznie w chwili zaakceptowania Wniosku Aktywacyjnego przez Administratora. Użytkownik zostanie powiadomiony o aktywacji Pakietu Parkingowego lub o odrzuceniu Wniosku Aktywacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na miejscu w Autoryzowanym Punkcie Odbioru.
- Ulga przedstawiona w Spisie Ofert jest dostępna od momentu aktywacji Pakietu Parkingowego.
- Akceptacja Wniosku Aktywacyjnego jest jednoznaczna z aktywacją Aplikacji Karta Sopocka.
- Karta mobilna generowana jest po zalogowaniu do aplikacji „Karta Sopocka” dostępnej do pobrania w sklepach AppStore oraz Google Play.
IV Korzystanie z Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym
- Z Karty Sopockiej może korzystać tylko jej właściciel.
- Skorzystanie z Pakietu Parkingowego może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Karty Sopockiej lub Aplikacji Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym w Obiekcie.
- Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Aplikację Karta Sopocka Partnerowi w celu dokonania weryfikacji. W razie wątpliwości, co do tożsamości Użytkownika Aplikacji, Użytkownik Aplikacji zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą dokumentu potwierdzającego tożsamość (w szczególności: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja studencka).
- Partner może odmówić udzielenia ulgi, jeśli Użytkownik Karty Sopockiej nie okazał Karty Sopockiej lub Aplikacji Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości, lub gdy posiadacz Karty Sopockiej nie jest jej właścicielem.
- Pakiet Parkingowy jest honorowany w Obiekcie na zasadach opisanych w Uchwale i niniejszym Regulaminie. Partner ma prawo do przerw w świadczeniu usług na rzecz Użytkowników Karty. Informacja o przerwach będzie każdorazowo, niezwłocznie umieszczana w Spisie Ofert. W okresie przerw Użytkownik Karty nie jest uprawniony do korzystania z usługi Partnera na zasadach wynikających z Uchwały i niniejszego Regulaminu.
- W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”, Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”.
- W przypadku wadliwego działania Systemu Karty Mieszkańca, Aplikacji Karta Sopocka czy też Pakietu Parkingowego lub braku akceptacji Karty w Obiekcie, Użytkownik powinien niezwłocznie poinformować Administratora o usterce.
- Podczas zgłaszania usterki Użytkownik Karty zobowiązany jest do dokładnego opisania problemu, który napotkał przy próbie skorzystania z Karty Sopockiej bądź Systemu Karty Mieszkańca lub Aplikacji Karta Sopocka.
- Organizator oraz Administrator nie ponoszą odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Użytkownik Konta lub Konta Rodzinnego, a które uniemożliwiają mu korzystanie z określonych usług.
V Zmiana oferty
- Oferty usunięte ze Spisu Ofert przestają obowiązywać.
- Zmiany oferty, o których mowa w ustępie 1., obowiązują od chwili ogłoszenia. Organizator niezwłocznie ogłasza zmianę oferty na stronie www.karta.sopot.pl.
VI Zmiany regulaminu
- Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności: a) dostosowanie Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa, wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących, b) dostosowanie do koniecznych zmian wprowadzanych w Systemie Karty Mieszkańca, c) zmian w ofercie Karty Sopocka.
- Zmiana Regulaminu zostanie niezwłocznie podana do wiadomości publicznej na stronie internetowej www.karta.sopot.pl oraz poprzez wysyłkę wiadomości e-mail/SMS do Użytkowników Karty z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany.