Pakiet Parkingowy

Regulamin


wyciąg z Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Parkingowego

(pełne teksty: Regulaminu Karty Sopockiej, Regulaminu przyznawania i funkcjonowania Pakietu Parkingowego oraz Regulaminu Pakietu Wsparcia Ukrainy dostępne są w zakładce Prawne, na dole strony)
 

I Definicje

Pakiet Parkingowy – ulga, w wysokości i na zasadach określonych w Uchwale, na przypisany do danej Karty Sopockiej jeden Pojazd. Ulga na Pojazd przysługuje raz dziennie, nawet gdy jest on przypisany do kilku Pakietów Parkingowych.
System Karty Sopockiej − oferta specjalna skierowana do Użytkowników Systemu, mająca na celu zapewnienie tym Osobom dostępu do rabatów, ulg lub świadczeń oferowanych przez Partnerów.
Karta Sopocka − plastikowa karta posiadająca indywidualne numery w postaci kodu paskowego i QR kodu, stanowiąca również identyfikator Użytkownika Systemu Karty Mieszkańca dostępnego stronie internetowej: www.karta.sopot.pl. Identyfikatorem Użytkownika może być też Aplikacja Karta Sopocka. Użytkownik Karty − posiadacz Karty Sopockiej, który dokonał aktywacji Karty. W przypadku Konta Rodzinnego Użytkownik Karty może być administratorem Konta Rodzinnego i na tej podstawie może dokonywać stosownych zmian.
Osoba Uprawniona – osoba fizyczna, która ma prawo do bycia Użytkownikiem Karty w Systemie Karty Sopockiej. System Karty Mieszkańca − To dostępny poprzez stronę internetową www.karta.sopot.pl zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania umożliwiający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych niezbędnych do funkcjonowania Karty Sopockiej.
Użytkownik Systemu – Osoba, która uzyskała dostęp do Systemu Karty Sopockiej.
Konto − konto Użytkownika Systemu dostępne w Systemie Karty Sopockiej, umożliwiające dostęp i zarządzanie profilem Użytkownika Systemu w ramach Systemu Karty Sopockiej.
Konto Rodzinne − konto dla użytkowników zamieszkałych z osobami najbliższymi pod jednym adresem z uprawnieniami do zarzadzania dostępem do innych kont indywidualnych użytkowników, połączonych w konto rodzinne. Kontem rodzinnym zarządzać́ może jeden użytkownik. Osoba najbliższa to małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.
Aplikacja Karta Sopocka − aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store i Google Play. Aplikacja Karta Sopocka stanowi identyfikator Użytkownika Systemu w portalu dostępnym na stronie internetowej: www.karta.sopot.pl i jest w ten sposób powiązana z Kontem.
Organizator – Gmina Miasta Sopotu z siedzibą w Sopocie (81-704) ul. Kościuszki 25/27 i Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie (81- 720) Plac Zdrojowy 2, wpisanej do rejestru stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000052554, posiadającej numer NIP: 585-12-53-614, REGON: 191298942.
Administrator – Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) z siedzibą w Sopocie, która na mocy porozumienia zawartego z Organizatorem odpowiedzialna jest za prowadzenie i rozwój projektu Karta Sopocka.
Partner – Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie, który na podstawie umowy zawartej z Administratorem oferuje Pakiet Parkingowy Użytkownikom Karty na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w Uchwale.
Obiekt − urządzenie do poboru opłat w SPP z czytnikiem umożliwiającym odczytanie Karty Sopockiej poprzez skanowanie kodów kreskowych i QR.
Spis Ofert − informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów. Spis Ofert zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.sopot.pl.
Uchwała – Uchwała Nr XXXI/544/2022 Rady Miasta Sopotu z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na drogach publicznych na terenie Gminy Miasta Sopotu, ustalenia stawek opłat za postój w tej strefie oraz sposobu pobierania opłat (Dz. Urz. Woj. 2022. …) lub aktualnie obowiązująca.
SPP – Strefa Płatnego Parkowania ustanowiona Uchwałą.
Pojazd – pojazd samochodowy, do którego Użytkownik Systemu posiada prawo władania uwidocznione w dowodzie rejestracyjnym, umowie leasingu lub kredytu.
Wniosek – kwestionariusz osobowy [dostępny w formie papierowej w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie (dalej – Autoryzowany Punkt Odbioru) oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl], który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o wydanie Karty Sopockiej.
Wniosek Aktywacyjny – kwestionariusz osobowy dostępny w formie papierowej w Autoryzowanym Punkcie Odbioru oraz w formie elektronicznej na stronie www.karta.sopot.pl), który wypełnia wnioskodawca ubiegający się o aktywację Pakietu Parkingowego.
 

II Postanowienia ogólne

  1. Założenie Konta w Systemie Karty Sopockiej lub złożenie Wniosku lub / i Wniosku Aktywacyjnego w Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Dworcowa 4, Sopot) jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  2. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie www.karta.sopot.pl.
  3. Każda osoba władająca Pojazdem jest uprawniona do aktywowania i korzystania z Pakietu Parkingowego stworzonego w ramach Projektu Karta Sopocka.
  4. Aplikacja Karta Sopocka nie jest aplikacją płatniczą.
  5. Postanowienia dotyczące Karty Sopockiej mają odpowiednio zastosowanie do Aplikacji Karta Sopocka.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 5.04.2022 roku.

III Rejestracja w Systemie Karta Sopocka i aktywacja Pakietu Parkingowego – zasady ogólne

  1. W celu aktywacji Pakietu Parkingowego należy złożyć́ wypełniony, kompletny i czytelny Wniosek Aktywacyjny lub jednocześnie Wniosek i Wniosek Aktywacyjny w wersji elektronicznej poprzez stronę www.karta.sopot.pl lub osobiście w Punkcie Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej 4 w Sopocie.
  2. Wniosek i Wniosek Aktywacyjny składa się̨ według stosownego wzoru.
  3. Do Wniosku należy dołączyć aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek. Wymogi dotyczące zdjęcia: twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia. W przypadku wniosków elektronicznych fotografię załącza się jako plik graficzny, w formacie JPG lub PNG, nie może być on większy niż 5 MB; w przypadku wniosków papierowych dobrej jakości fotografię dołącza się do wniosku w formie elektronicznej lub papierowej.
  4. Do Wniosku Aktywacyjnego należy dołączyć oryginał (do wglądu) lub poświadczone kopie dowodu rejestracyjnego oraz, w zależności od rodzaju władania pojazdem, umowę leasingową lub kredytową, a w przypadku składania Wniosku Aktywacyjnego drogą elektroniczną skany ww. dokumentów.
  5. W przypadku złożenia wniosku osobiście w Autoryzowanym Punkcie Odbioru, rejestracja konta i aktywacja Pakietu Parkingowego dokonywana jest na miejscu.
  6. W przypadku elektronicznego składania Wniosku lub/i Wniosku Aktywacyjnego, po weryfikacji dokumentów, wnioskodawca otrzyma w ciągu 10 dni roboczych potwierdzenie weryfikacji ww. wniosków na podany adres e-mail lub w formie wiadomości sms, jeśli został podany jedynie numer telefonu komórkowego.
  7. Osoba zakładająca Konto w imieniu osób trzecich automatycznie staje się administratorem Konta Rodzinnego, do którego należą wszystkie osoby wskazane w trakcie procesu rejestracji Konta.
  8. Każda osoba pełnoletnia, w której imieniu zakładane jest Konto, musi posiadać własny adres e-mail lub numer telefonu, na który zostanie wysłana prośba o potwierdzenie założenia Konta w Systemie Karty Mieszkańca.
  9. Podane przez Użytkownika Systemu adres e-mail i/lub numer telefonu są wykorzystywane przez Organizatora do przesyłania wyłącznie niezbędnych informacji dotyczących działania Projektu Karty Sopocka.
  10. Jeśli posiadacz Konta lub Konta Rodzinnego wyraził na to zgodę, na podany adres e-mail i numer telefonu może otrzymywać od Organizatora również informacje handlowe i marketingowe, o szeroko rozumianym charakterze informacyjnym i kulturalnym. Zgodę tę można w każdej chwili wycofać.
  11. Jeśli Wnioskodawca zamierza złożyć Wniosek lub Wniosek Aktywacyjny w imieniu osoby pełnoletniej, posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych, musi być do tego upoważniony przez tę osobę, co potwierdza poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na wniosku.
  12. Jeśli osoba dorosła, w której imieniu Wnioskodawca złożył Wniosek lub Wniosek Aktywacyjny, nie potwierdzi zgody na utworzenie konta w Systemie Karty Mieszkańca, konto to zostanie automatycznie usunięte.
  13. Administrator dokonuje zatwierdzenia konta i aktywacji Pakietu Parkingowego na podstawie wymaganych dokumentów. Administrator ma jednocześnie prawo zażądać przedstawienia dodatkowych dokumentów, w szczególności mogą być to dokumenty potwierdzające prawo do władania pojazdem.
  14. Pakiet Parkingowy staje się aktywny automatycznie w chwili zaakceptowania Wniosku Aktywacyjnego przez Administratora. Użytkownik zostanie powiadomiony o aktywacji Pakietu Parkingowego lub o odrzuceniu Wniosku Aktywacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na miejscu w Autoryzowanym Punkcie Odbioru.
  15. Ulga przedstawiona w Spisie Ofert jest dostępna od momentu aktywacji Pakietu Parkingowego.
  16. Akceptacja Wniosku Aktywacyjnego jest jednoznaczna z aktywacją Aplikacji Karta Sopocka.
  17. Karta mobilna generowana jest po zalogowaniu do aplikacji „Karta Sopocka” dostępnej do pobrania w sklepach AppStore oraz Google Play.

IV Korzystanie z Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym

  1. Z Karty Sopockiej może korzystać tylko jej właściciel.
  2. Skorzystanie z Pakietu Parkingowego może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Karty Sopockiej lub Aplikacji Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym w Obiekcie.
  3. Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Aplikację Karta Sopocka Partnerowi w celu dokonania weryfikacji. W razie wątpliwości, co do tożsamości Użytkownika Aplikacji, Użytkownik Aplikacji zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą dokumentu potwierdzającego tożsamość (w szczególności: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja studencka).
  4. Partner może odmówić udzielenia ulgi, jeśli Użytkownik Karty Sopockiej nie okazał Karty Sopockiej lub Aplikacji Karty Sopockiej z aktywnym Pakietem Parkingowym lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości, lub gdy posiadacz Karty Sopockiej nie jest jej właścicielem.
  5. Pakiet Parkingowy jest honorowany w Obiekcie na zasadach opisanych w Uchwale i niniejszym Regulaminie. Partner ma prawo do przerw w świadczeniu usług na rzecz Użytkowników Karty. Informacja o przerwach będzie każdorazowo, niezwłocznie umieszczana w Spisie Ofert. W okresie przerw Użytkownik Karty nie jest uprawniony do korzystania z usługi Partnera na zasadach wynikających z Uchwały i niniejszego Regulaminu.
  6. W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”, Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Systemu Karty Mieszkańca i Aplikacji „Karta Sopocka”.
  7. W przypadku wadliwego działania Systemu Karty Mieszkańca, Aplikacji Karta Sopocka czy też Pakietu Parkingowego lub braku akceptacji Karty w Obiekcie, Użytkownik powinien niezwłocznie poinformować Administratora o usterce.
  8. Podczas zgłaszania usterki Użytkownik Karty zobowiązany jest do dokładnego opisania problemu, który napotkał przy próbie skorzystania z Karty Sopockiej bądź Systemu Karty Mieszkańca lub Aplikacji Karta Sopocka.
  9. Organizator oraz Administrator nie ponoszą odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Użytkownik Konta lub Konta Rodzinnego, a które uniemożliwiają mu korzystanie z określonych usług.

V Zmiana oferty

  1. Oferty usunięte ze Spisu Ofert przestają obowiązywać.
  2. Zmiany oferty, o których mowa w ustępie 1., obowiązują od chwili ogłoszenia. Organizator niezwłocznie ogłasza zmianę oferty na stronie www.karta.sopot.pl.

VI Zmiany regulaminu

  1. Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności: a) dostosowanie Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa, wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących, b) dostosowanie do koniecznych zmian wprowadzanych w Systemie Karty Mieszkańca, c) zmian w ofercie Karty Sopocka.
  2. Zmiana Regulaminu zostanie niezwłocznie podana do wiadomości publicznej na stronie internetowej www.karta.sopot.pl oraz poprzez wysyłkę wiadomości e-mail/SMS do Użytkowników Karty z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany.